“Seniwati Yang Saya Hormati”- Aripah Damanhuri Telah Pergi, Kata2 Ogy Ahmad Daud Undang Sayu Ramai

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

“Seniwati Yang Saya Hormati”- Aripah Damanhuri Telah Pergi, Kata2 Ogy Ahmad Daud Undang Sayu Ramai

Seniwati, Fauziah Ahmad Daud memaklumkan sahabatnya yang juga merupakan pelakon senior, Aripah Damanhuri telah pun menghembvskan nafasnya yang terakhir.

Khabar dvka itu dikongsikan sendiri oleh Fauziah menerusi entri terkini di laman Instgrm.

Menurut Fauziah atau lebih mesra disapa Ogy, sebagai rakan industri, dia sememangnya amat menghormati keperibadian Aripah selama ini.

Seniwati Aripah Damanhuri telah pulang kepada ya Khaliq. Seniwati yang saya hormati. Allahyarhamah merupakan kakak kepada seniwati Normah Damanhuri.

“Seniwati Aripah Damanhuri Telah Pulang Kepada Ya Khaliq, Seniwati Yang Saya Hormati Allahyarhamah Merupakan Kakak Kepada Seniwati Normah Damanhuri, Ya Allah Ampunilah Dia, Belas Kasihanilah Dia Hapvskanlah Dan Ampunilah Segala, Dosa-dosanya, Tempatkan Dia Bersama Para-para. Syuhada.. Aamiin Allahumma Aamiin. Takziah Buat Seisi Keluarga. Allahyarhamah Aripah Damanhuri,” tulisnya.

Dikesempatan itu juga, Fauziah turut menitipkan ucapan takziah buat keluarga Allahyarham Aripah selain turut mendoakan semoga mereka diberikan kekuatan untuk menempvh detik sukar ini.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen turut meluahkan rasa sedih diatas perkhabaran tersebut.

Sekadar informasi, Allahyarham Aripah merupakan kakak kepada pelakon senior yang kini sedang membintangi filem 3 J4nda Mel4wan Dvnia, Normah Damanhuri.

Beberapa minggu lalu, Normah memaklumkan kakaknya itu telah menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (lCU), Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat jang kitan kv man pada paru-paru.

LEBIH sebulan dirawat di Hospital Kuala Lumpur akibat jangkitan kvman pada paru-paru, dramatis Aripah Damanhuri, 73, disahkan menng gal dvnia pada pukul 8.15 pagi, Selasa.

Beri ta itu disampaikan oleh anak bongsu kepada pelakon itu iaitu Fais Nurpais Ismail menerusi laman Fbk miliknya.

Memohon agar sedekahkan doa untuk ibu tercinta, Fais juga meminta mana-mana pihak menghubunginya sekiranya arwh mempunyai hvtang yang belum selesai.

“Mak akhirnya pergi juga. Bagi sesiapa yang mengenali mak Aripah Damanhuri, dvkacita dimaklumkan mak baru saja mennggal dvnia pukul 8.15 pagi tadi di wad 23 HKL.

“Pohon sedekahkan doa kepqada mak ya. Kalau mak ada apa-apa hutang yang belum langsai, hubungilah saya, Insya-Allah,” tulis.

Pada 23 April lalu, Aripah Damanhuri, 73, dimasukkan ke HKL kerana paras oksigen menurun dan terpaksa ditidurkan selepas disyaki mendapat jangki tan kvman dalam paru-paru.

Anaknya, Fais Nurpais memaklumkan Aripah diberikan bantuan pernafasa selain semua jenis ubat penguat jan tung sudah dihentikan.

Malah, org4n-org4n pelakon itu juga semakin sembuh daripada jang kitan kvman.

Menerusi laporan mStar pada 10 Mei lalu, adik kepada Allahyarham Aripah iaitu pelakon Normah Damanhuri berkata kakaknya ketika itu menunjukkan perkembangan positif.

“Ini lah satu2 nya Kakak ku Aripah Damanhuri kakak kesayangan ku Dunia Akhirat.. Kini berada di lCU telah di tidurkan.. mohon semua yang mengenali kak Aripah doakan kesembuhan untuk nya.. moga Allah swt perkenankan doa kita semua agar kak Aripah panjang umur dan kembali sihat.. Insya Allah Aamiin Aamiin yarobbalalamiin..” tulis Normah Damanhuri

Pelakon berusia 68, memberitahu, biarpun belum sedar sepenuhnya, namun kakaknya itu memberi respons setiap kali dipanggil.

Allahyarham mula bergiat aktif dalam bidang lakonan sejak 1980 an dan kekal aktif dalam televisyen dan filem.

Antara filem lakonannya iaitu Senario XX (2005) dan 8 Jam (2012) manakala drama berjudul Airmata Maria, Gerak Khas musim 11 dan Antara Maghrib dan Isyak.

Sumber: MH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*