B0b Lokman Adu Sakit BeIakang Sebelum Mnghmbuskan N4fas Terakhir

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

B0b Lokman Adu Sakit BeIakang Sebelum Mnghmbuskan N4fas Terakhir

Hari ini, negara dike.jutkan dengan berita pemrgian penuIis lirik tersoh0r, Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd. Hakim Lokman, 58.

Difahamkan, penulis lirik Iagu Isabella yang dinyanyikan 0leh kumpulan r0ck iaitu Search, semp4t mengadu s4kit kepada adiknya, Nik Azuddin Nik Yusoff sebelum menghmbuskan nfas terakh1r pada jam 1 tengahari tadi.

Menurut Nik Azuddin, arwh ada mengadu s4kit beIakang sehingga tidak b0leh baring dengan sempurna sewaktu dia datang ke rumah abangnya pada jam 8 pagi tadi.

Maklum Nik Azuddin, dia ada memujuk arwh untuk dibawa ke H0spital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian bagi mendapatkan rwatan. Pun begitu, arwh Bob Lokman enggan menerima dan menyambut peIawaan tersebut.

“Bagaimanapun, arwh men0lak dan memaklumkan bahawa dia sudah berputus asa untuk menjaIankan rwatan. Saya se.dih melihat keadaannya dan hanya mampu mengg0sol beIakang badan arwh selain memintanya bert4han untuk seketika.”ujarnya.

SeIang beberapa jam selepas itu, Nik Azuddin dike.jutkan dengan berita kem4.tian abangnya.

“Selepas itu, saya puIang ke rumah pada pukul 11 pagi, namun, dike.jutkan dengan berita kem4tian abang kira-kira dua jam kemudian,” katanya lagi.

Kredit foto: Utusan/Kamarul Bismi Kamaruzaman

Dalam pada itu, Nik Azuddin memberitahu, arwh abangnya sudah dua hari tidak mempunyai seIera untuk makan dan dia hanya minum air sahaja dalam temp0h tersebut.

Sementara itu, anak kedua arwh Bob iaitu Omar Hakim Mohd. Hakim,28, berkata, jn4zah bapanya akan dikeb.mikan di Tanah Perkburan Islam Pulau Hilir di sini kira-kira jam 9 malam ini.

SeIain itu, Omar berkata arwh ayahnya sudah s4kit sejak lebih 30 tahun lalu selepas dikesan s4kit tuIang beIakang dan kemudiannya disahkan hid4p s4kit jntung, kencing manis dan paru-p4ru berair. Dan, dia cuma terIantar selepas mendapat rwatan di Institut Jntung Negara (IJN) pada Mei lalu.

“Arwh sudah mengadu s4kit belakang yang keterIaluan sejak dua hari lalu. Apabila saya mengajaknya ke h0spital, dia tidak mahu,” ujarnya.

Terdahulu, Bob dilap0rkan terpksa bergntung nywa dengan jntung k0mbinasi bateri iaitu sebuah aIat bantuan jantung, Implantable Aut0matic Cardi0verter Defibrilat0r (IADC) dan mendedahkan bateri jntungnya hanya berbaki 10 peratus serta b0leh prgi mengh4dap Ilahi pada bila-biIa masa.

Sekadar info, arwah meninggalkan seorang isteri dan tujuh orang anak yang berusia lapan hingga 28 tahun.

Sumber: Utusan Malaysia ( Rohana Mohd. Nawi) / omm

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*