4 Beranak Termasuk Bayi 7 Bulan MninggaI Tercmpak, Motosikal Terper0sok Bawah Lori

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

4 Beranak Termasuk Bayi 7 Bulan MninggaI Tercmpak, Motosikal Terper0sok Bawah Lori

Bayi tujuh bulan antara empat beranak terk0rb4n apabila motosikal ditvnggang mereka terlibat dalam kemaIangan dengan sebuah lori membawa mvatan pasir di Kampung Semanggar, dekat sini petang ini.

Mgsa, Mohamad Suti Yahaya, 39, dan isteri, Siti Jamaliah Mohd. Yatim, 27, serta dua anak mereka, Nur Firman Hadi Abdul Rahman, 4, dan Nurfatihah Jannah berusia 7 bulan mninggaI dunia di l0kasi kejdian akbat cd3ra prah.

Ibu Siti Jamaliah, Rosni Sintingan, 53, memberitahu, mendapat maklumat tentang kejdian itu kira-kira jam 3 petang selepas anak buahnya terlihat gambar kemaIangan yang men1mpa anak dan cucunya itu dalam laman sos1al Fbk sebelum ada orang lain yang menghubunginya.

Dia sempat ke l0kasi kejdian, namun ketika itu tidak sempat menemui anaknya kerana telah dibawa menaiki kenderaan poIis bersama-sama cucunya Nurfatihah Jannah.

“Semasa saya sampai saya dapat lihat menantu dan anak lelakinya sahaja yang masih terbaring di lokasi. Saya tidak tahu mereka pergi ke mana tetapi kalau cuti memang mereka akan berjalan anak beranak mungkin ke pekan Anggerik, Bandar Tenggara atau ke Felda Pasir Raja berjumpa rakannya.

“Mereka anak beranak memang akan menaiki motosikal ke mana sahaja kerana itu sahaja kenderaan yang mereka ada. Sebelum ini mereka pernah juga terl1bat kemaIangan, namun hanya alami cd3ra.

“Kami sekeluarga puas juga nasihat suruh mereka beli kereta, namun, katanya tak apa naik motosikal. Tak sngka perkara yang kami bimbangkan berlaku hari ini,” katanya ketika ditemui di Unit F0rnsik Hospital Kota Tinggi.

Ibu kepada tiga orang anak itu berkata, Siti Jamaliah merupakan anak sulungnya dan kali terakhir bertemu anaknya itu pada dua hari lepas.

Ketika itu anak dan menantunya mempunyai urusan di Negeri Sembilan dan menumpangkan sekejap dua anak mereka itu di rumahnya untuk dijaga.

“Mereka pergi berdua menaiki motosikal. Bila balik mereka sempat tidur di rumah datuk mereka sebelum balik ke Mawai bersama dua anaknya itu.

“Masa itu dia seperti biasa sahaja tak ada pun cakap apa-apa yang peIik cuma beritahu ’emak nak balik’. Kami bersalaman masa itu saya nak cium dia tetapi dia tak nak.

“Kemudian mereka anak beranak balik ke rumah walaupun masa itu cuaca agak hujan saya pesan juga jngan balik tetapi mereka sampai di rumah dengan selamat,” katanya.

Lebih memiIukan seorang lagi anak mgsa berusia 8 tahun tidak ikut sama menjadi yatim piatu sekelip mata.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Kota Tinggi, Superintenden Hussin Zamora ketika dihubungi mengesahkan kemaIangan tersebut dan punca kemaIangan masih dalam s1asatan.

Salam takziah buat keluarga mgsa atas kehilangan empat insan tersayang serentak. Moga roh mereka dicucuri rahmat. Alfatihah. –

Sumber dipetik dari Utusan Online

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*