“Arwh MeninggaI Terbaring Kaku Menghadap KibIat..” Lelaki MeninggaI Dvnia Ketika Membaca Al-Quran

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

“Arwh MeninggaI Terbaring Kaku Menghadap KibIat..” Lelaki MeninggaI Dvnia Ketika Membaca Al-Quran

KEDAH : Sungai Petani, “Ar.wh terba ring kaku mengh4dap kibIat se0lah-0lah tahu dia akan pergi buat seIamanya,” kata Azizan Muhamad, 52 tahun, imam Masjid Nurul Hasanah Bukit Kechil Simp0r, Tikam Batu di sini.

Azizan berkata demikian ketika menceritakan kem4.tian Abdul Wahab Mat Noh, 54 tahun, yang meni.nggaI dunia di ruang s0lat masjid terba bit selepas s0lat Subuh.

Dalam kejdian jam 7 pagi, tukang kebun sebuah sek0lah di sini itu ditemukan meni.nggaI dunia dalam keadaan terba ring ketika membaca aI-Quran di ruang s0lat masjid berkenaan.

Menurut Azizan, dia dimaklu.mkan kejdian itu selepas selesai mengimamkan s0lat Subuh apabila diberitahu ada jemaah tak se.darkan diri.

“Saya kemudian melihat dengan lebih dekat, jemaah berkenaan ialah arwh Abdul Wahab dan ketika itu saya sudah menges.y4ki ar.wh meni.nggaI dunia.

“Melihatkan keadaan jen4.zahnya ketika itu memang terasa wajah arwh sangat tenang dan sejuk mata memandang,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Bercerita lanjut keperibadian arwh s0lat dan juga menghadiri kuliah dan disifatkan sebagai se0rang yang sangat baik hati.

“Sepanjang mengenaIinya, arw.ah memang se0rang yang bagus serta tidak mempunyai masa.Iah dengan sesiapa dan tidak pernah saya melihatnya mem4.rahi 0rang.

“Bagi saya, ar.wh adalah se0rang yang mempunyai ramai kawan dan mudah disenangi 0rang, selain tiada mvsuh,” katanya.

Katanya, sehari sebelum itu dia semp4t berbual dengan arwh, namun tiada seb4rang petanda g4njil atau pe.lik yang ditunjukkan.

Jen4 zah Abdul Wahab dikebu.mikan selepas s0lat Isyak di Tanah Perku.bvran Islam Masjid Nurul Hasanah Bukit Kechil Simp0r, Tikam Batu.

UCAPAN TAKZlAH WARGAMAYA:

Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah.

Sumber : hm / majalah-utusan

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*