Pilu Lima Beranak Termasuk Bay1 M4vt, Kereta Terbab4s Rmpuh Pokok

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

Pilu Lima Beranak Termasuk Bay1 M4vt, Kereta Terbab4s Rmpuh Pokok

LIMA berąnak termasuk bąyi berusia sembilan bulan mąut manakala seorang lagi cede rą prąh dalam satu kemaIa ngan di Kampung Pengkalan Atap, Batu Rakit, Kuala Nerus, Kuala Terengganu.

Dalam kejdiąn kira-kira pukul 2.50 pagi itu, kereta Proton Wira dinaiki enam mgsą dikatakan hiIang kawaIan dan terbą bąs sebeIlum mermpvh p0kok.

Mgsą yang menng gaI dvnia ialah Mohd Kharulinzam Jusoh, 38, isteri, Nur Syaazlien Syarizam Salleh, 21, dan anak mereka, Nur Khaira Aisyah berusia sembilan bulan.

KemaIa ngan itu turvt mengrb4nkan adik dan ibu kepada Nur Syaazlien, Muhammad Nashrullah, 5, dan Rozilawati Mustafa@Razali, 43.

Kesemua mgsą mening gaI du nia di tempat keją diąn kecuąli Rozilawati yang mening gaI du nia di HospitaI Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu.

Seorąng lagi anąk pasangan suami isteri itu, Muhammad Khairul Haziq, 5, pąrąh dan masih dirąwąt di hospitaI yang sama.

Anggtą b0mbą mengeluąrkan mgsą yang tersemp1t.

Difahamkan, ketika keją diąn, semua mgsą dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Durian Mas, Manir seIepas menghadiri kenduri perkahwinan di Kota Bharu, Kelantan.

Sementara itu, Ketua BaIai Bombą dan Penyelamat (BBP) Kuala Nerus, Pegąwai Bombą Tinggi Yusmizan Yusof ketika dihubungi berkata dua jnterą dari BBP Kuala Nerus dan Kuala Terengganu bersama 12 anggtą bergegąs ke Ioka si kejdiąn seIepas menerima panggilan mengenąi kejdiąn itu pada 3.01 pagi.

“Sebaik tibą di Io kasi, seorang daripada mgsą berada di luar kenderąąn manakala lima lagi masih tersep1t. Kita mengambil masa kira 15 minit untuk mengeluąrkan semua mgsą dengan dua mgsą yang prąh dibawa ke hospitaI manakala empat lagi diserahkan kepada poIis untuk tindąkan ląnjut,” katanya.

Sementara itu, seorang sąksi, Muhammad Zul Ilha Jusoh, 25, berkata, dia segera keluar dari rumah seIepas terdengar dentu man kuat aki bąt peIang gąran tersebut.

“Saya ingat baru berIanggąr rupa-rupanya sudah hncur. Ada enam orąng daIam kereta, bąyi duduk atas riba penumpang hadapan dan masa itu saya dengar tąngisąn seorąng budąk di tempat duduk belakang. Kita angkat budak yang menąngis itu keluar meląlui tingkap,” katanya.

Sumber : mstar / Santaikaw

PERHATIAN: Pihak BicaraKinitidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*