“Saya Bukan Orang Yang Sabar Seperti Adibah” – Kem4tian Adibah Noor Buat Ustaz Kazim Rasa MaIu

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

“Saya Bukan Orang Yang Sabar Seperti Adibah” – Kem4tian Adibah Noor Buat Ustaz Kazim Rasa MaIu

KEM4TIAN Allahyarham Adibah Noor pada Sabtu lalu memberi kesan kepada ramai 0rang terutama teman-teman rapat yang sudah lama mengetahui sa.kit dihid4pinya.

Ramai terkejvt, kerana selama ini tidak ramai tahu dia sebenarnya menghid4p kns3r 0v4r1, termasuklah ahli keIuarganya sendiri.

Namun, sudah tertuIis akan suratan takdir untuk dia mening gaIkan dunia sebuah pentas ujian ini bagi menemui maha pencipta, Allah SWT pada Sabtu lalu.

Ramai yang hadir ketika pengkebvmian Adibah.

Percaya atau tidak, ramai 0rang sayang Adibah. Saat kem4.tiannya sehinggalah jnz4h dibawa ke tanah perkvburan, beliau diiringi ratusan rakan tauIan.

Malah, kem4 tian yang antara sebab berpunca daripada knsr 0vri dirahsiakannya seIama ini turut menyentuh hati pendakwah selebriti Ustaz Datuk Mohd Kazim Elias.

Sifat Adibah, 52, yang merahsiakan s4kitnya itu menyebabkan Ustaz Kazim berasa maIu atas kesabaran artis itu.

“Kita kenal Adibah Noor se0rang yang sihat seIama ini apabila melihat di kaca televisyen. Tiba-tiba sahaja dia menjadi kurus sebelum mening gaI dvnia.

“Rasa satu tamparan buat saya. Saya maIu dengan Allah dan dengan arwh sebab dia sa.kit tidak ada se0rang pun yang tahu. Jika ada pun (0rang tahu) arwh minta supaya tidak ceritakan kepada 0rang lain.

“Berbeza dengan saya… satu dunia tahu saya sa.kit. Saya belum jatuh tahap 0rang yang sabar seperti Adibah. Dia senyap dan tutup muIut. Dia merahsiakan tahap kesihatannya seIama ini,” kata beliau dalam satu sesi perk0ngsian di laman s0si al.

Ini satu pengajaran buat saya supaya menjadi sabar. Sa.kit itu kita simpan sebagai rahsia. Jika arwh boleh buat begitu kenapa kita tidak? DATUK MOHD KAZIM ELIAS PENDAKWAH SELEBRITI

Kazim melihat tind4kan arwh Adibah merahsiakan tentang sa.kitnya itu sebagai satu pengajaran buat semua pihak untuk lebih bersikap sabar, sesuatu perkara yang dituntut dalam Islam.

Dalam masa sama, Kazim juga menguIas sa.kit yang diaIaminya selama ini sebagai satu ujian buat dirinya apabila ia menjadi bualan ramai.

“Ini satu pengajaran buat saya supaya menjadi sabar. Sa.kit itu kita simpan sebagai rahsia. Jika arwh b0leh buat begitu kenapa kita tidak?

Kazim menunjukkan bahagian Iuka yang diaIami akib4t sa.kit m1steri.

“Saya tak mahu cerita sa.kit saya menjadi vi raI, tetapi apa b0leh buat. Tidak saIah untuk memberitahu tentang sa.kit yang diaIami kepada teman rapat dan 0rang yang b0leh membantu. Ini satu ujian buat saya,” ujarnya.

Ustaz Kazim sebelum ini pernah berk0ngsi cerita beliau mengaIami sa.kit m1steri sejak 1997 dan tidak pernah mengetahui puncanya meskipun sudah mendapat pelbagai jenis rwatan.

Akib4t perbuatan s1h1r itu, Kazim sering mengaIami lu ka-lu ka pada beberapa bahagian tu buhnya seperti muka dan kaki.

Sumber:Mstar via AppleHijau / media96times

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*