Perkelahan Bertukar Tr4gedi, Daging Bakar Bersepai, Bara Api MeIetvs Ke Udara. Ramai Istighfar, Ny4ris MeIetvp Depan Muka

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

Perkelahan Bertukar Tr4gedi, Daging Bakar Bersepai, Bara Api MeIetvs Ke Udara. Ramai Istighfar, Ny4ris MeIetvp Depan Muka

Tangkap layar video insden ‘daging mele tvp’ ketika Huzaifah dan isterinya berkelah minggu lalu. SELAIN mandi manda, aktiviti perkelahan tidak sah sekiranya tidak disertai dengan acara barbeku.

Sambil menikmati kedinginan air terjun atau sungai mahupun desiran suara ombak, pastinya akan terasa lebih sempurna apabila menjamah makanan yang dibakar panas-panas.

Namun perkongsian seorang lelaki di TkTk mengenai ‘tr4g3di’ yang berlaku sewaktu aktiviti perkelahannya baru-baru ini sedikit sebanyak dapat dijadikan sebagai pengajaran bersama.

Mana tidaknya, sedang asyik memba kar daging, secara tiba-tiba tempat barbeku tersebut mele tvp!

Berkongsi cerita dengan mStar, Huzaifah Mior Badri berkata, sebelum ins1den tersebut berlaku, dia menghidupkan api untuk memba kar daging di kawasan berkonkrit di tepi anak sungai.

Video:

“Saya dan isteri pergi ke sebuah resort di Hulu Selangor untuk berkelah, Isnin lepas. Kami pun set up tempat memasak tepi anak sungai.

“Sebelum tu saya juga set up tripod kamera untuk rakam aksi kami memasak dan barbeku. Rakaman bertujuan untuk simpanan sendiri… saja nak simpan sebagai memori.

Huzaifah menghidupkan api untuk membakar daging di atas kawasan berkonkrit.

“Isteri memasak di sebelah, saya pula bakar daging perap. Entah macam mana tiba-tiba tempat bakar daging tu meletvp. Saya dan isteri spontan terkejvt sebab berlaku tiba-tiba hingga daging dan bara api meletvs ke udara,” ujar lelaki berusia 31 tahun ini.

Huzaifah berkata, insiden tersebut berkemungkinan berpunca daripada tekanan udara dalam simen konkrit di bawah tempat barbeku tersebut.

“Alhamdulillah, saya dan isteri tidak alami apa-apa kece dera4n… cuma habuk-habuk bara daripada arang tu terkena sikit. Ia tak meletup kuat macam mercvn pun.

“Cuma daging dan bara api bersembvr ke atas. Mujur kawasan kami berkelah tu agak lengang memandangkan hari Isnin.

Arang dan daging terpelanting ke udara.

“Apapun, daging bakar tu memang tak dapat diselamatkan sebab jatuh ke tanah,” katanya yang menetap di Puchong, Selangor.

Ujarnya, selepas mengemas dan membersihkan tempat tersebut, dia dan isteri meneruskan aktiviti barbeku dan memasak di tempat yang lebih selamat.

“Sebenarnya bukan kali pertama saya dan isteri berkelah di resort itu dan bukan juga pertama kali barbeku. Tapi mungkin benda nak jadi pula kali ini.

“Apabila baca komen, ramai yang beritahu memang tak boleh buat unggun api atau barbeku di kawasan berkonkrit. Saya tak tahu, lagi pula tiada papan notis di situ. Kalau ada, sudah tentu saya alert.

“Bagaimanapun ini pengajaran untuk saya agar lebih berhati-hati selepas ini. Memandangkan ada rakaman, saya nak share agar orang ramai pun ambil pengajaran agar tak ditim pa insden sama.

Antara komen netizen yang turut memberi peringatan mengenai bahawa menghidupkan api di kawasan berkonkrit.

“Tapi ada pula yang cakap ia content dan sudah dirancang dengan memasukkan mercvn. Tak muna sabah, takkan saya nak baha yakan diri kami berdua. Saya nak jelaskan, rakaman itu dibuat untuk simpanan peribadi, bukan content,” katanya yang mengusahakan bisnes sendiri dalam bidang pendingin hawa dan elektrik.

Tidak menyangka perkongsiannya meraih melebihi 1.6 juta jumlah tontonan, Huzaifah berkata dia berharap agar perkongsian tersebut dapat diambil positif oleh netizen agar dijadikan pengajaran bersama.

Sumber : mStar

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*