‘Berakhir Sudah P3nantian..’ Selepas Seminggu HiIang Di Laut, Akhirnya J4sad Ayah Ditemukan.

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

‘Berakhir Sudah P3nantian..’ Selepas Seminggu HiIang Di Laut, Akhirnya J4sad Ayah Ditemukan.

Kuala Terengganu: Penantian keluarga kepada nelayan, Tuan Razali Wok yang terjtuh laut berakhir apabila m4yat lelaki terbabit ditemukan pada pagi hari ini.

Anak bongsu mgsa, Tuan Nurul Hidayah Tuan Razali, 37, berkata, bapanya yang dipanggil Bak, 74, itu ditemui dalam keadaan tldak bernywa, namun dia dan keluarganya terutamanya ibu mereka reda dan bersyukur.

“Siang malam kami berdoa dan menunggu Bak pulang biarpun dalam keadaan tldak bernywa.

“Syukur Alhamdulillah pagi ini penantian berakhir. Allah makbulkan doa kami. Pemerg1an Bak sudah dijangka dan bersyukur sekurang-kurangnya ada tanda,” katanya ditemui selepas menerima kunjungan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Makanan II Datuk Dr Muhammad Zawawi Salleh di rumah keluarganya di Kampung Raja, Chendering di sini, hari ini.

Tuan Nurul Hidayah berkata, dia menerima berita penemuan bapanya daripada ibu saudaranya yang bekerja di Lembaga Pelabuhan Ikan Malaysia (LKIM) pada 8 pagi.

Menurutnya, walaupun myat warga emas terbabit masih dalam perjalanan ke Jeti Agensi Penguatk.uasaan Maritim Malaysia (APMM) tetapi dia yakin myat ditemui itu adalah ayahnya berdasarkan warna pakaian dipakai iaitu baju biru dan berseluar hltam.

Katanya, myat itu ditemukan anak rakan ayahnya yang dalam perjalanan pulang selepas men4ngkap ikan kira-kira 30 batu nautika dari sini pada 7 pagi.

“Walaupun beIum melihat myat berkenaan, namun kami yakin berdasarkan warna baju dan seluar yang dipakai, myat itu adalah Bak,” katanya.

Tuan Nurul Hidayah mewakili keluarganya mengucapkan terima kasih kepada semua yang terbabit mencari ayahnya itu termasuk abang, Tuan Romzi, 51, yang tldak kenal erti penat apabila siang dan malam turun ke laut.

Salam tkziah buat keluarga Allahyrham Tuan Razali Wok. Moga kuat dan tabah dengan kehiIangan insan tersayang. Al fatihah

Sumber: hm

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*