Tersep1t Dih3mp4p P0kok Tumb4ng, Pemandu L0ri M3ninggaI Dvnia.

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

Tersep1t Dih3mp4p P0kok Tumb4ng, Pemandu L0ri M3ninggaI Dvnia.

Johor Bahru: Seorang pemandu lori m4 vt apabila kenderaannya dihem pap pokok tvmbang dalam keja dian rlbvt di Jalan Sri Wangi 1/5, Kawasan Perindustrian Desa Plentong di Masai dekat sini hari ini.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JPBM) negeri Johor berkata, pihaknya menerima panggilan kecem4 san pada jam 2.52 petang dan sebuah jntera F1re Rescue Tender (FRT) dan sebuah Unit Bantuan Perkhidmatan Kec3masan (EMRS) dari BaIai Bomba dan Penyelamat Johor Jaya dengan kekuatan 11 ang gota ke tempat keja dian.

Katanya, tiba di loka si pihaknya mendapati sebuah lori Daihatsu tiga tan dihe.mpap pokok dan pemandu dikenali sebagai Nasarudin Abd Kadir, 40, terseplt di dalam kenderaan itu.

“Keja dian berlaku ketika lori yang membawa muatan barangan kimpa Ian menggunakan laluan berkenaan dan mgsa dis4hkan mning gaI dvnia di tempat kejadian oleh pegawai perubatan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM),” katanya.

Katanya, my4t mgsa diserahkan kepada po Iis dan dibawa ke Jabatan F0ren sik Hspital Sultan Ismail (HSI) untuk tindakan selanjutnya.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Keselamatan Komuniti Plentong Daerah Seri Alam, Amzah Moideen berkata, dalam keja dian rlbvt dan hujan lebat yang meIanda kawasan berkenaan menyebabkan beberapa pokok tvmbang.

Beliau berkata, sebanyak 13 motosikal dan tiga kereta mengalami ker0sa kan aki bat dih3mpap pokok setinggi lebih lima meter dan berusia lebih 20 tahun itu.

“Malah ada pokok yang mengh3m pap tiang elektrik hingga mengakibatkan g4ngguan bekalan elektrik memba bitkan beberapa rumah.

“Kami berharap pokok besar di kawasan perumahan berkenaan diseIenggara secepat mungkin sebelum berlaku kejadian tldak diingini,” katanya ketika dihubungi.

Sumber: hm / dbongkar

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*