“Selamat Hari Ibu, Mak..” Itu Ucapan Hari Ibu Terakhir Adik Ain Sebelum Men1nggaI Dvnia.

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

“Selamat Hari Ibu, Mak..” Itu Ucapan Hari Ibu Terakhir Adik Ain Sebelum Men1nggaI Dvnia.

SUNGAI PETANI: “Selamat Hari Ibu, mak..”. Itu ucapan terakhir Nur Ain Balqis Mohd Khair kepada ibunya, Hassilawati Salim, beberapa jam sebelum dia mnnggaI dunia di rumahnya di Kampung Nelayan Aman Makmur, Tanjung Dawai, Merbok, di sini.

Nur Ain Balqis, 14 pesaklt knsr mata sejak berusia tiga bulan yang menyebabkan kedua belah matanya bv ta disahkan mning gaI dunia pada jam 11.30 pagi semalam.

Hassimawati, 46, berkata anak tunggaInya itu sempat meminta dia menggoreng ikan bilis yang juga untuk lauk kegemarannya itu.

“Kira-kira 10 minit selepas menggoreng ikan bilis, saya keluar untuk melihatnya sebelum mendapati Nur Ain dalam keadaan Iemah malah mulutnya berbu 1h penuh air liur.

“Saya tak sngka ia permintaan terakhirnya sebab tak nampak petanda apa-apa walaupun kelihatan sihat seperti biasa cuma ada menga du saklt bahagian belakang bdan sejak akhir-akhir ini,” katanya hari ini.

Hassimawati turut terkiIan kerana Nur Ain tkdak sempat menikmati ikan bilis goreng kegemarannya.

Beliau berkata, suaminya, Mohd Khair Hassan 55, tiada di rumah kerana keluar bekerja sebagai nelayan.

“Kami tak sempat nak menunaikan hasratnya untuk melancong ke Langkawi dan Legoland kerana dia teringin sangat nak ke dua tempat itu selain meminta belikan gitar kerana dia nak belajar muzik seperti penyanyi kesayanganya, Iman Troye,” katanya.

Menurut Hassimawati, doktor sebelum ini menjangkakan hyat anaknya bertahan enam bulan namun tak sngka tak sampai sebulan arwh pergi buat selamanya.

Katanya, dia dan suaminya sempat membawa puteri kesayangan mereka bercuti ke Cameron Highlands dan arwh kelihatan sangat gembira ketika itu.

“Dialah penawar hati, dv ka Iara kami berdua.. Walaupun pelbagai ujian yang dihadapi, namun Allah lebih sayangkannya.

“Namun kami reda dengan ketentuan Allah cuma saya bersyukur kerana Allah permudahkan urusannya sehingga arwh selamat dikebv mikan di Tanah Perkbvran Islam Sungai Pasir jam 6.30 petang semalam,” katanya.

Hassimawati turut mengucapkan terima kasih kepada semua badan bukan kerajaan (NGO) menyalurkan sumbangan sebelum ini dan pernah membantu anaknya sehingga ke akhir hyatnya.

Media pada 19 Jun tahun lalu pernah meIa p0rkan kisah Nur Ain Balqis Mohd Khair yang dilahirkan n0rmal mender1ta akibat knsr mata sehingga menyebabkan dia bv ta.

Sumber: bh

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*