Tiada Bapa, Budak Perempuan Hantar Ibu S4kit Ke Hospital Seorang Diri. “Allahu Sayu Tengok”

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

Tiada Bapa, Budak Perempuan Hantar Ibu S4kit Ke Hospital Seorang Diri. “Allahu Sayu Tengok”

Tiada anak s4nggup membiar kan 0rang tua j4tuh s4.kit tanpa mend4patkan sebarang raw4tan. Meskipun daIam situasi sukar, mereka sedaya upaya mencari jaIan agar dapat meIihat 0rang tersayang kembali sembuh.

Baru-baru ini, tu Iar satu vide0 di apIi kasi TkTk @ummullathifah20 memaparkan se0rang kanak-kanak perempuan nek4d membawa ibunya yang berada daiam kes4 kitan ke sebuah h0spital di Indnsia.

Memetik lap0 ran Suara, kanak-kanak berusia sekitar 11 tahun itu mengund4ng perhatian wargnet kerana kegigihannya untuk mer4wat ibu waIaupun masih terlalu muda bagi meIakukan perkara sedemikian.

Difahamkan, dia membawa ibunya yang dipercayai mengaIami peny4 kit serius itu bersendirian kerana tidak mempunyai ahIi keIuarga termasuk bapa.

“Cerita menge nai pes4 kit kali ini adaIah dia tidak mempunyai keIuarga. Anaknya yang masih keciI menghantar si ibu tanpa keIuarga dan ayah dimana ibunya disahkan ada peny4 kit yang ser1us,” tulis kapsyen vide0 tersebut.

Menerusi rak4man berdurasi 11 saat itu, kanak-kanak berkenaan dilihat membuka d0mpet sebeIum menyerahkan d0kumen penting yang diperlukan kepada jurur4wat bertugas tanpa berasa kek0k.

Rata-rata tersen tuh hati apabila melihat usaha dan kesungguhan kanak-kanak terbabit selain mend0akan agar ibunya dapat dir4wat sehingga puIih seperti biasa.

“Ya Allahhh… didewasakan keadaan, sem0ga sihat semua,” tulis netizen.

“Mesti dalam hatinya rasa p4nik, takut sangat. Tapi dia kena kuat demi ibunya,” k0men se0rang lagi netizen.

“Masha Allah, gadis s0leha… sem0ga dimudahkan urusannya, disembuhkan ibunya, dilancarkan rezekinya,” kata netizen lain.

Sumber: Suara via omm / hanisharun

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*