“Orang Lain Sibuk Persiapan Raya Namun S3bak Situasi Adik Ini..” Allahu Sayu Lihat Adik Jual Kerepek Sampai Tertidur Di Kaki Lima.

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

“Orang Lain Sibuk Persiapan Raya Namun S3bak Situasi Adik Ini..” Allahu Sayu Lihat Adik Jual Kerepek Sampai Tertidur Di Kaki Lima.

Pilu hati me1ihat rak4man pengguna t1ktk yang memper1ihatkan se0rang kanak-kanak lelaki yang tertidur ket1 ka berjua1an kerepek di kaw4san luar sebuah kafe p0pu lar di Limb0ngan, Melaka.

Menerusi rakaman tersebut, peniaga cilik itu di1ihat men0ngkat dagunya dengan bakul berisi kerepek sambil duduk di tepi Iongkang kecil mengh4 dap barisan kereta yang s!buk beratur memesan minuman secara pandu lalu.

Da1am rak4man yang sama, ke1ihatan se0rang lndividu yang turun darlpada kereta dan menghu1urkan sejum1ah wang kepada kanak-kanak itu sambil menge jvtkan dari tidur.

Men1njau di ruangan k0men, ramai yang me1ahirkan rasa sedih dan syah du memand4ngkan kanak-kanak yang seusia itu terp4ksa me1a wan norma realiti dan terpak sa berjua1an mungkin untuk memb4ntu menambah pendap4tan ke1uarga.

“Seusia yang sepatutnya dia tak per1u fikir masa1ah hidup tapi keadaan mem4ksa untuk adik ni matang awal dari yang sepatutnya.”

“Sed4ngkan budak-budak lain ser0nok main game atas katil da1am aircond, dia pulak penat cari rezeki. Ya Allah, permud4hkanlah sega1a urusan dia.”

“Aku pernah jumpa dia kat situ waktu ma1am, dia baik weh peram4h. Pernah hu1ur kat dia sikit. Tapi dia punya berdoa kat kita tu kita yang sebak.”

Da1am perkembangan ter kini, pemilik akaun TlkTk berkenaan berjaya mengumpu1kan sedikit bantuan darlpada netlzen berjum1ah RM1,055.

“Assalammualaikum, saya tutup dulu ya untuk sumb4ngan Adik Kerepek. Ini jum1ah ter.kumpul dari kalian yang menyumb4ng. Semoga dimurahkan rezeki se1alu. Doakan saya semoga dipermudahkan untuk mencari adik tu,” tu1isnya.

Sumber : gempak

PERHATIAN: Pihak BicaraKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*