Guna 2 Bahan Elak Kucing Kenc1ng Dan Buang Naj1s Di Kawasan Rumah

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

Guna 2 Bahan Elak Kucing Kenc1ng Dan Buang Naj1s Di Kawasan Rumah

Biasa berlaku di rumah kita, ada tempat-tempat yang jadi kesukaan kucing ken cing atau pun membuang na jis. Kadang-kadang bukan kucing belaan kita pun tapi entah kenapa suka sangat jadikan depan atau belakang rumah ‘port’ mereka membuang.

Sedia maklum bila kucing ken cing ni baunya memang busuk kadang kala walau dah di basuh berulang kali bau hancing masih lagi juga ada.

Paling sakit hati apabila kita dah cuci bersih tapi tetap juga kucing ken cing dan buang na jis di lokasi yang sama. Tension kan.

Bagi korang yang dah tak tahan dengan bau najis dan kencing boleh cuba kaedah yang dikongsi oleh Ella Ahmad ini. Guna bahan yang ada kat rumah saja. Senang sangat!

Bahan-bahan yang diperlukan untuk elak kucing ken cing dan buang na jis:

  • 7-10 titis cuka makan
  • 1/4 penutup pelembut kain
  • Air paip
  • Bekas spray

Caranya:

  • Masukkan semua bahan dalam bekas spray dan goncang.
  • Sembur di tempat yang kucing suka ken cing dan buang na jis.
  • Sembur dua hari sekali, nak buat hari-hari pun boleh.

Menurut Ella lepas gunakan petua ini, porch rumahnya dah bebas dari bau na jis dan air ken cing kucing. Selamat mencuba

Jika anda suka dengan artikel ini. Sila berikan sokongan dengan KONGSI bersama rakan anda supaya kami dapat terus berusaha menyediakan kandungan berkualiti buat tatapan komuniti semua. Ribuan Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*