Gosokkan Bawang Putih Pada Kulit Kepala Untuk Merawat Masalah Kegvguran Rambut

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

Gosokkan Bawang Putih Pada Kulit Kepala Untuk Merawat Masalah Kegvguran Rambut

Dengan bahan-bahan yang mudah dan mudah dicari, anda boleh memperbaiki dengan cepat keadaan kehilangan rambut walaupun dengan kepala botak. Bukan sahaja ibu selepas kelahiran tetapi juga golongan muda yang tidak sabar kerana keadaan rambut mereka yang serius.

Jika anda kehilangan lebih daripada 50 helai rambut setiap hari maka selepas kira-kira 2 tahun anda akan menjadi botak. Untuk memeriksa sama ada rambut gugur anda normal atau tidak, lakukan ini: Selepas 3 hari mencuci, jepit 10 helai rambut antara dua jari dan tarik, jika lebih daripada 2 takut jatuh, anda mempunyai masalah rambut yang serius.

Ramai wanita mengalami kegvguran rambut

Rumusan di bawah ini akan sangat berguna dan tidak rumit yang ‘menyelamatkan’ rambut anda menjadi lebih kuat, lebih lama dan lebih lancar daripada sebelumnya. Mari kita buat sekarang!

Penyediaan: Sangat mudah, anda hanya pergi ke dapur untuk mendapatkan 1, 2 ulas bawang putih segar. Jika lebih banyak minyak kelapa akan membantu mempercepatkan kesan yang dicapai.

Pertama, potong keping bawang putih dan kemudian gosokkan pada kulit kepala, tumpukan pada kawasan rambut yang nipis. Sentiasa lakukan selama 5 minit untuk intipati bawang putih dapat meresap ke dalam rambut. Kemudian tunggu kira-kira 30 minit hingga 1 jam.

Seterusnya, ambil 1 sudu teh minyak kelapa dan sapukan pada rambut dari kaki ke atas, urut perlahan-lahan dalam 5 minit. Sekiranya rambut anda terlalu banyak, biarkan ia dalam sekejap, jika tidak 20 minit selepas dibilas dengan syampu. Menggunakan terlalu banyak minyak kelapa akan menyebabkan rambut melekit jadi anda harus memberi keutamaan untuk akar rambut untuk membantu mengatasi kekeliruan dengan cara yang paling berkesan.

Lakukan ini dua kali seminggu. Di samping itu, biarkan rambut kering secara semula jadi dan batasi penggunaan pengering. Semasa syampu, jangan gunakan sikat tetapi urut dengan hujung jari. Bagi wanita yang kehilangan rambut di kawasan besar, sapukan sekali sehari, teruskan selama 7-10 hari. Ambil 10 hari untuk melakukan fasa kedua.

Bawang putih mengandungi bahan aktif yang menggalakkan peredaran da rah, rambut anti-perak dan kehilangan rambut. Menggosok bawang putih pada kulit kepala merang sang pertumbuhan rambut, meningkatkan rembesan h0rmon dan regenerasi s3l-s3l kulit baru, kebo dohan, kebotakan dalam masa yang singkat.

Sementara itu, minyak kelapa kaya dengan protein – komponen rambut yang paling penting, menyokong pertumbuhan rambut, terhadap kesan faktor luaran seperti bahan ki mia, debu, bak teria, suhu alam sekitar. Di samping itu, komposisi asid lemak seperti as1d laurik, as1d oleik, dan as1d linoleat mereka juga mampu mengikat protein rambut untuk mempercepat pertumbuhan, melindungi akar rambut yang menjadikan rambut sihat.

Video:

Sumber: viwanita

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*