“Mama, Bangunlah, Ramai Orang Datang Ni..” – Anak Kecil Kejutkan Jen4zah Ibunya Yang Disangkanya Sedang Tidur

Join Telegram Islam Itu Sempurna Di Bawah

Telegram

“Mama, Bangunlah, Ramai Orang Datang Ni..” – Anak Kecil Kejutkan Jen4zah Ibunya Yang Disangkanya Sedang Tidur

“Mama, bangunlah, ramai orang datang rumah kita,” kata Nur Adni Afeera Shahrul Raziman, tiga tahun, yang cuba mengejutkan jena zah ibunya, Mahfuzah Ishak, yang disangka sedang tidur. Melihat ibunya tidak memberi sebarang reaksi, Nur Adni Afeera beralih melihat jena zah adiknya Muhammad Harraby Zafran, setahun, sebelum berpaling ke arah orang ramai dan menyatakan adiknya ‘sakit’.

Keletah Nur Adni Afeera menyebabkan orang ramai mengalirkan air mata, manakala ayahnya Shahrul Raziman Osman, 33, tergamam melihat jena zah dua beranak itu di ruang tamu rumah keluarga Mahfuzah di Kampung Lepar Hilir 1

Mahfuzah, 28, seorang kerani di kilang automotif di Pekan dan Muhammad Harraby Zafran meningg4l dunia akibat kec3deraan t3ruk di bahagian kepala dan dada selepas kenderaan yang mereka naiki terba bas dan merem puh pembahagi jalan

Kemala ngan berlaku di KM403.9 Lebuhraya Utara Selatan dekat Lembah Beringin, berhampiran pekan Hulu Selangor. Kereta dipandu Shahrul Raziman. Turut berada dalam kenderaan itu, ibu Shahrul Raziman, Razimah Chik, 63. Jena zah kedua-dua m4ngsa dibawa ke sini bagi menunaikan permintaan ibu ar wah,

Norhikmah Abdullah Sani, 54, yang lum puh untuk melihat mereka sebelum dikebu mikan di kampung Shahrul Raziman di Kampung Telok, Pekan, lewat malam. Shahrul Raziman yang bekerja dalam bidang teknologi maklumat berkata, mereka dalam perjalanan untuk bercuti dan melawat saudara-mara sebelah ayahnya di Jeniang, Kedah apabila kemala ngan berlaku.

“Kami bertolak dari Pekan pada jam 11 malam semalam (kelmarin). Ia tidak dirancang kerana rancangan untuk ke sana hanya difikirkan pada raya ketiga. Tambahan pula ayah saya telah bertolak ke sana (Jeniang) sehari sebelum dengan menaiki bas,” katanya.

Beliau menyatakan kesal apabila tiada kenderaan yang berhenti untuk membantu meskipun beliau memberi isyarat meminta bantuan. Hanya dua penunggang motosikal yang berhenti selepas 10 minit beliau berdiri di tepi jalan. Sementara itu, ayah m4ngsa, Ishak Muhammad, 56, berkata kali terakhir beliau bertemu anak ketiga daripada lima beradik itu ialah pada jam 3 petang kelmarin, sebelum anaknya bergegas pulang ke Pekan.

“Saya pula ditahan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (Kuantan) akibat ker4cunan makanan pada jam 4 petang. Saya juga tidak tahu mereka akan pulang ke Kedah. Saya diberitahu anak meningg4l dunia pada jam 10 pagi ini (semalam). Saya bersyukur dibenarkan pulang ke rumah pada jam 3 petang. Sekurang-kurangnya saya dapat melihat mereka untuk kali terakhir,” katanya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*